שירות חזרה ללידים מאפשר לעסקים ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים, כאלה שהתעניינו בשירות או במוצר שהעסק מציע – אבל לא סיימו את תהליך הרכישה. לכל עסק יש הרבה מאוד "עסקאות לא ממומשות"  שכאלה שייתכן והיו נסגרות, אם מול הלקוח המתעניין היה עומד איש מכירות מנוסה שמוביל בביטחון את השיחה. המטרה בשכירת השירות של חזרה ללידים היא למקסם את המכירות, על ידי פנייה לאנשים שכבר יש להם עניין בעסק והפיכתם ללקוחת משלמים, תוך הובלת השיחה על ידי טלפנים שהוכשרו במיוחד לתפקיד זה – על כן גם תהליך הכשרת הטלפנים חייב להיות מדויק ומקצועי במיוחד.

מה זה לידים ואילו סוגים של עסקים צריכים אותם?

לידים הם משאב חשוב מאוד לכל עסק מכל תחום, מכיוון שהם מהווים את הבסיס להגדלת הרווחים ומאפשרים לעסק לממש את הפוטנציאל האמיתי שלו בהיבט המכירות. אלו הם אנשים שיש להם כבר מידע מסוים על העסק – ושמראים נכונות לרכוש את המוצר או השירות שהעסק מציע.

אפשר להשיג לידים בדרכים שונות, אך השלב החשוב בתהליך הטיפול בהם מתחיל מרגע שאותם לידים משאירים את פרטיהם – כשהנחת היסוד היא שאותם האנשים ממש, השאירו פרטים גם אצל המתחרים. בשל כך, לאחר הגדלת כמות הלידים חשוב לנהל בצורה נכונה את הטיפול בהם, כאשר הדגש הוא על חזרה מהירה ככל האפשר, אל הלידים האיכותיים ביותר מבין כל הפונים.

כדאי להגדיר מהו ליד "איכותי" ועבור איזה סוג של פניות מוטב להשקיע את המשאבים הללו:

לידים איכותיים מורכבים, לפני הכל, מלקוחות קיימים, שמכירים את העסק ויש לשמר אותם. לקוחות מרוצים הם בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להמשיך ולבחור לשלם שוב על השירות שהעסק מציע. בנוסף, לידים איכותיים יהיו אותם אנשים שפנו אל העסק לצורך קבלת מידע על השירות באופן אקטיבי, או כאלה שהשאירו פרטים והבהירו שהם מצפים לקבל שיחה מהעסק, על מנת להשלים את המידע שהיה חסר עבורם כדי לקבל החלטה.

לא פשוט לאתר את הלידים הללו, אך נציג שירות טלפוני מיומן יידע לענות על צרכיהם של אותם אנשים ולהניע אותם לפעולה, על ידי השלמת האינפורמציה שהיתה דרושה להם בעבר לצורך סגירת עסקה, מתן שירות אדיב, מענה על שאלות והפגת החששות, באופן שלא יותיר ברירה אלא יגרום ללקוח "להכניס את היד לארנק", כשהוא באמת מרגיש שעשה עסקה מוצלחת.

היתרונות של שירות חזרה ללידים עם חברה חיצונית

כיוון שמהירות החזרה ללקוחות המתעניינים בעסק היא קריטית לצורך סגירת העסקה, בהתחשב בכמות המתחרים שיש לכל עסק, חשוב להקצות לצורך המשימה החשובה הזאת כוח אדם שהוכשר לכך ושמסוגל לייצר שיחה שהדגש שלה היא הובלה לפעולה.

ישנם כמה יתרונות ברורים, אם כן, לשירות חזרה ללידים על ידי חברה חיצונית:

  • מהירות תגובה – כאשר קיימים מספיק טלפנים שתפקידם הוא מתן מענה אנושי איכותי ללקוחות מתעניינים, ניתן להגדיל באופן ניכר את כמות הלידים שנוצר עמם קשר ולמזער את זמן ההמתנה שלהם.
  • ניהול מאורגן – הוצאת הנושא של שירות הלקוחות מחוץ למקום העבודה עצמו, מעניק למנהלי העסק פנאי להתמקד בתפקיד שלהם ולשים את הפוקוס על עובדי חברה ומשימותיהם.
  • הגדלת נתח המכירות – ישנם עסקים שבשל המחסור בכוח האדם, או מסיבות של כוח אדם שאיננו מתאים, המנהלים אינם מטפלים כלל בנושא של לידים ובכך עלולים לפספס הזדמנויות מכירה רבות.

להפוך ליד של לקוח פוטנציאלי לסגירת עסקה

ישנם רבדים נוספים כמובן, מלבד מהירות התגובה, שהלקוח צריך לקבל על מנת לבחור בעסק הספציפי, כששביעות הרצון שלו חשובה במיוחד לצורך הנעתו לפעולה.

מצד אחד, שירות חזרה ללידים יכול לשפר באופן משמעותי את שביעות הרצון של הלקוחות, שמרגישים שהעסק לא מוכן לוותר עליהם – זוהי תחושה של שייכות ונאמנות שנרקמת בין הלקוח לעסק והיא כשלעצמה מעודדת מכירות.

מצד שני, המענה האנושי עצמו והשיחה בין הלקוח הפוטנציאלי לנציג של העסק, צריכים להיות רלוונטים ואיכותיים מספיק, על מנת שהלקוח ירגיש שהוא מקבל מעטפת שלמה של שירות.

מסיבות אלה, שירות חזרה ללידים עם חברה חיצונית מתרחש רק לאחר שהטלפנים מקבלים אינפורמציה מלאה על העסק ותסריטי שיחה מותאמים, שיאפשרו להם להתמודד עם פניות שונות ולהצליח להוביל לפעולה סוגים רבים של לקוחות מתעניינים.

אצלנו ב-woki לא מפספסים אף לקוח פוטנציאלי, אנחנו מבטיחים לכם שהטלפנים שלנו ינהלו עבורכם שיחות שמביאות תוצאות ויגדילו באופן משמעותי את מעגל הלקוחות המשלמים שלכם.