גיוס עובדים לעסק ממש קשה לכם למרות שאתם מאד מנסים? אתם מוכנים לשלם ולא מבינים למה העובדים יושבים בבית ולא באים אליכם?

כל יום אנחנו שומעים מהלקוחות שלנו שהם לא מצליחים לגייס עובדים בתפקידי מזכירות, שירות או מכירות. מצד שני אצלנו מצליחים לגייס כל יום.
אז החלטנו שלא נשמור את כל הטוב רק לעצמנו ונחלוק אותו איתכם.
וריכזנו לכם כאן כמה עצות כדי שתוכלו לעשות את מה שאנחנו עושים וסוף סוף לגייס עובדים למשרות הכל-כך חשובות בעסק שלכם.

גיוס עובדים לעסק הפך בזמן האחרון למסע מורכב וארוך ואפילו שיש היצע של עובדים לכל משרה משום מה העובדים לא מגיעים לעבוד אצלכם.

למה?
כי השיטות השתנו, ובעיקר העובדים השתנו.

 

קראו עוד ב-Woki 
בניית מותג- 5 טיפים איך לבנות מותג שמעביר מסר
סדרת הטיפים: 3- כיצד זיהוי רגשות משפר את חווית הלקוח בשיחת טלפון?
סדרת הטיפים: 2- 4 טיפים ליצירת רושם ראשוני מעולה

 

הנה 5 הטיפים (אחד מהם סודי) שאם תבצעו אותם תצליחו בגיוס וסוף סוף תוכלו לנשום לרווחה

  • עבודה ברשתות חברתיות באופן אורגני וחינמי
  • שימוש בכלים עסקיים חינמיים בדף הפייסבוק העסקי
  • שימוש בשירותים חיצוניים במקום בעובדים פנימיים
  • זמן תגובה מהיר וענייני לפונים
  • והטיפ הסודי – פרסום בלוחות דרושים בתשלום אבל בחינם


ולהלן הפירוט:

עבודה ברשתות חברתיות באופן אורגני וחינמי קבוצות פייסבוק וקבוצות וואטסאפ 

הדרך האפקטיבית ביותר לפרסום משרה דרך הפייסבוק היא פרסום בקבוצות פייסבוק המיועדות לחיפוש ופרסום משרות.
איך מוצאים קבוצות כאלה? מחפשים בפייסבוק מילים כגון: "משרות", "דרושים", "עבודות" ומבקשים להצטרף לקבוצה.
על מנת לקבל כיסוי מלא ורחב של פרסום המשרה- כנסו לפחות ל- 10 קבוצות שונות באזור התעסוקה שלכם או סוגי המשרה שבה אתם מעוניינים.
שימו לב לכמות החברים בקבוצה ומספר הפוסטים השבועי שלה. קבוצה שיש בה מעל 15 אלף חברים היא גדולה מדי כי עולים עשרות עד מאות פוסטים ביום והכל נבלע. קבוצה של פחות מ-2000 חברים, יכולה להיות קטנה מדי כי החשיפה אינה משמעותית. הקפידו להיכנס למגוון של קבוצות כדי ליצור חשיפה משמעותית.

פרסמו את המשרה שלכם, עם כל הפרטים והתנאים ואפילו תוסיפו תמונה/סרטון כדי לתפוס את תשומת הלב של הגולשים.
פרסמו כל שלושה ימים באופן ממושך ועקבי.

בנוסף לחלק מקבוצות הדרושים בפייסבוק יש קבוצות וואטסאפ. זהו כלי נוסף בשבילכם לייצר חשיפה. השתמשו בו.

 

דוגמאות לתוצאות חיפוש מילות מפתח
דוגמאות לתוצאות חיפוש מילות מפתח למציאת עובדים לעסק

 

שימוש בכלי של משרות בפייסבוק 

אם כבר בפייסבוק עסקינן, קבוצות זו לא הפלטפורמה היחידה בה ניתן לפרסם בפייסבוק.
לפייסבוק יש אפשרות של פרסום משרות בדף המשרות של פייסבוק. איך עושים את זה? חייבים להשתמש בדף פייסבוק עסקי.
אז מה עושים? פותחים פוסט חדש בדף העסק וגוללים למטה עד ל-"פרסום פוסט משרה". כותבים את כל הפרטים של המשרה, מפרסמים, וזהו! המשרה שלכם באוויר. שימו לב שבכל משרה שאתם מעלים פייסבוק נותן לכם אפשרות לפרסם אותה גם בקבוצות שאתם חברים בה.
פייסבוק נותן לכם מגוון אפשרויות כשאתם מעלים משרה לדוגמה, שאלות סינון וכדומה. השתמשו בכלי זה בחוכמה.

יצירת משרה בפייסבוק בשביל למצוא עובדים לעסק
הנה! כאן יוצרים משרה

 

קשר מהיר עם מתעניינים ופונים 

ליצור קשר ענייני ומהיר עם פונים זה עניין חשוב.
נגמרו הימים שקורות החיים יושבים אצלכם במייל ואתם עושים טובה כשאתם חוזרים למועמדים.
רוצים עובדים? תתחילו לתקשר איתם ומהר, בשלב הראשוני לפני שהעובד יודע מי אתם ומה אתם, אין לכם שום יתרון ואף אחד לא יודע מה אתם באמת מציעים.

יש עשרות אם לא מאות עסקים שמחפשים עובדים ולכם, בשלב הזה, אין יתרון על פני אחרים.
מסיבה זו, חשוב ליצור קשר מהיר עם המועמדים ולתקשר איתם בגובה העיניים ולא בהתנשאות. לאחר שתקשרתם איתם ויצרתם היכרות ראשונית, תקתקו את התהליך.

עובד שמחפש עבודה כנראה ילך למקום שמוכן לקבל אותו בתנאים שמתאימים לו ואתם לא רוצים לאחר את הרכבת. הרי אם קראתם עד כאן, זה אומר שאתם באמת צריכים עובדים!
כאשר מועמד יוצר קשר ומתעניין במשרה – זמן התגובה צריך לקחת מקסימום שעתיים.

עליכם להביא למועמד את כל הפרטים בתוך תבנית קבועה שאותה אתם שולחים לכולם שכוללת את כל התנאים. זאת על מנת שלא תשכחו שום דבר וגם שתסננו בהתחלה את מי שלא מתאים.
כאשר אתם מציבים מול המועמד את כל התנאים שלכם (לדוגמא- משרה מלאה, כולל ימי שישי ממשרדי החברה) כך תוכלו לסנן את מי שיכול לעמוד בתנאי הבסיס ומי שלא.
לכן, חשוב שתצרו תנאי בסיס, פרמטרים שבלעדיהם אין לכם למה לצלצל למועמד.

צרו קשר ברגע שאתם רואים שיש התאמה בין המשרה שאתם מציעים מול קורות החיים ששלחו לכם.
השיחה הראשונה היא החשובה ביותר, צלצלו אל המועמד, צללו במהירות אל עניין המשרה וקבעו ראיון כמה שיותר מהר. ממש תוך יום יומיים.
כך- תהיו בתודעת הפונה, הוא לא יחפש משרות אחרות שעלולות לגרום לכם לפספס אותו, ותזכו לאייש את המשרה במהרה.

 

שימוש בעובדים חיצוניים במקום פנימיים

תתחילו לצרוך שירותים חיצוניים! במקום לשלם לעובד פנימי על הפסקות אוכל, סיגריה ושירותים. להיות מחוייב לתשלום על ימי מחלה או חופשים.
צריכים מזכירה? יש שירותי מזכירות אישית במיקור חוץ – גם יש לכם צוות שיודע את העבודה וערוך לכל משימה וגם אתם משלמים רק על העבודה בפועל ממש.
מחפשים אנשי מכירות? גם את זה אפשר לצרוך בשירותי מיקור חוץ. הם העובדים שלכם כל יום, כל שעה, בכל מזג אוויר ובלי חופשות מחלה.
ככה, תוכלו לוותר על תהליך גיוס עובדים לעסק שלכם, ותתחילו לחפש שירותים במיקור חוץ. 

 

אולי יעניין אותך גם
תוכן לפוסטים איך לייצר תוכן מוצלח לפוסטים?   תסריט שיחה: טיפים לבנייה נכונה   אתגר תוכן אתגר 30 הימים לתוכן מוצלח

 

והנה הטיפ הסודי- פרסום בלוחות דרושים בתשלום אבל בחינם.

לוחות כגון אולג'ובס, ג'וב קרוב ועוד דורשים כסף על מנת שתפרסמו אצלם משרה.
אבל, הנה הטיפ הסודי! מכיוון שהם רוצים לייצר לעצמם נפח משרות באתר, הם מחפשים משרות, בקבוצות ובלוח הדרושים של פייסבוק. משרה שתפסה להם את העין והייתה מספיק מעניינת- עולה לאתר ואתם הרווחתם מודעה בחינם!
אז איך מגיעים ללוחות דרושים בתשלום אבל בחינם? מפרסמים בפייסבוק (כמו שהסברנו למעלה). ואם עושים עבודה מספיק טובה- לגמרי אפשר להופיע בלוחות הדרושים.

 

לסיכום, אם תלכו לפי הטיפים שהענקנו לכם כאן- אנחנו בטוחים וסמוכים שתצליחו בתהליך גיוס עובדים לעסק שלכם.