ניהול וגידול של עסק נראה זוהר לאנשים מבחוץ, אבל מי שעושה זאת בפועל, יודע כמה זה יכול להיות מלחיץ.
למעשה, 30% מהעסקים החדשים נכשלים בשנתיים הראשונות לפעילות, ו-50% נסגרים בחמש השנים הראשונות.

אז מתברר שיש כמה סיבות די ספציפיות לכך שבעלי עסקים רבים לא מצליחים להצמיח את העסק שלהם.
כדי לדעת איך להצמיח את העסק הקטן שלך, תחילה עליך להבין מהם חמשת הסיבות לכך שעסקים מפסיקים לצמוח. 

 

הנה 4 סיבות למה עסקים קטנים מפסיקים לצמוח 

 

1. לא מסתגלים למציאות המשתנה

הדיגיטל שינה לחלוטין את הדרך שבה אנשים מנהלים עסקים. רוב הסיכויים שהלקוחות שלכם משתמשים באמצעים דיגיטליים כמעט כל יום על מנת לבצע רכישות, לערוך 'מחקר' לגבי מוצרים וכו'..
גם אם אינכם מתכוונים למכור באינטרנט, חשוב לא להתעלם מהכוח של השיווק הדיגיטלי כיום. מענה אנושי הוא בלתי ניתן להחלפה אבל עדיין, יותר ויותר ישראלים מעדיפים לקנות באינטרנט, והמספר רק יעלה ככל שהדורות הצעירים יגדלו והצרכנים יתרגלו, זאת משום שהם גדלו וגדלים לעולם שנשלט על ידי האינטרנט.


למרות זאת, ל-45% מהעסקים הקטנים אין פתרון דיגיטלי ו-35% מרגישים שהפעילות שלהם פשוט קטנה מכדי להצדיק אחד כזה. 
אבל אי נוכחות דיגיטלית יכולה לעכב את הצמיחה בצורה משמעותית.
אם אינכם יכולים לפרסם את הכתובת ופרטי ההתקשרות שלכם באינטרנט, אתם מפחיתים את הסיכויים להגדיל את העסק שלכם במהירות. זאת מכיוון שלקוחות פוטנציאליים רבים אפילו אלא יוכלו למצוא אתכם.

כמו כן, עצם קיומו של אתר זה לא מספיק.
אתם צריכים לספק ללקוחות חוויה דיגיטלית חיובית וידידותית ללקוחות שמשתמשים במחשב ובמכשירים הניידים שלהם.
כ-88% מהצרכנים המקוונים נוטים לא לחזור לאתר לאחר חווית משתמש גרועה.
זה קריטי שהאתר שלכם יהיה עם חווית משתמש מעולה. ואם חוויה גרועה, זאת אחת הסיבות העיקריות לכך שעסקים מפסיקים לצמוח. 

 

קראו עוד ב-Woki 
סדרת הטיפים: 3- כיצד זיהוי רגשות משפר את חווית הלקוח בשיחת טלפון?
סדרת הטיפים: 2- 4 טיפים ליצירת רושם ראשוני מעולה
סדרת הטיפים: 1- 3 דברים שיעזרו לכל עו"ד לחסוך זמן וכסף

 

2. מתעקשים להמשיך לעשות הכל לבד במקום להתשמש בשירות מענה אנושי

לעיתים קרובות, יזמים כל כך שקועים במשימות היומיומיות של ניהול עסק עד שהם לא מצליחים להתמקד באנשים שמחזיקים את העסק- הלקוחות.
עם הגדילה של העסק צריך להתאים אותו למצב החדש ורצוי להשתמש בשירותים משלימים כגון שירות מענה אנושי לעסקים, שירותי אדמיניסטרציה במיקור חוץ ועוד. היתרון בשימוש בשירות מענה אנושי לעסקים הוא שזה לא דורש גיוס של עובד במשרה מלאה ונותן פתרון מצויין לזרם הפניות השוטף שנובע מהצלחת וגדילת העסק.
מחקרים מראים ש- 86%  מהצרכנים מוכנים לשלם יותר עבור חווית לקוח מהממת. שירות לקוחות לבעלי עסקים קטנים הוא חשוב להפליא בימינו, ואם אתם לא בקשר עם הלקוחות שלכם, אתם לא יכולים לספק להם את השירות שהם צריכים.


צרו קשר עם הלקוחות שלכם יותר באמצעות קשר ישיר, מדיה חברתית, סקרי משוב ואפיקים אחרים.
השתמשו בשפה פשוטה כדי לשאול על החוויה שלהם מהמוצר או השירות.
שקלו לשכור שירות מענה אנושי עבור העסק הקטן שלכם על מנת לטפל יותר טוב בלקוחות שלכם.
אנו שומעים כל הזמן ששירות לקוחות לקוי הוא אינדיקטור ראשי מדוע עסקים מפסיקים לצמוח. 

שירות לקוחות מעולה לפני הכל
שירות לקוחות מעולה לפני הכל

 

3. תחרותיות 

תחרות יכולה לספק תובנות חשובות שיעזרו לכם להצמיח את העסק שלכם. אתם לא יכולים להיות יותר טובים מהמתחרים שלכם אם אתם לא מבינים בבירור מה הם מציעים ואיך אתם משווים אליהם או יותר מהם.
כדי לקבל הבנה טובה יותר של השוק שלכם, אתם יכולים לעשות ניתוח SWOT פשוט.


SWOT, ראשי תיבות של  Weaknesses, Opportunities, Threats Strengths. כלומר חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות.
זה יכול לעזור לכם לזהות אילו היבטים של העסק שלכם עובדים ואילו תחומים עשויים להיות חסרי משמעות. משם, תהיה לכם הבנה טובה יותר היכן למקד את האנרגיות שלכם 

SWOT לעסק
תרשים SWOT לעסק שלכם

 

4. מחפשים לקוחות חדשים ולא משמרים לקוחות קיימים

חיפוש לקוחות חדשים הוא חשוב וחיוני לצמיחת העסק.
אבל אם אתם ממקדים את כל האנרגיה והכספים השיווקיים שלכם בלידים חדשים, אתם לא שמים לב לאנשים החשובים ביותר- הלקוחות הנוכחיים שלכם.

עסקים חוזרים הם גלגל ההצלה של כל חברה קטנה. לקוחות קבועים לא רק מופיעים ועוזרים לעסק שלכם כשהמכירות נמוכות.
הם אלו שמניבים את הרווחים העסקיים מכיוון שהם מוציאים יותר, ולעיתים קרובות יותר מלקוחות חדשים.

לפי דוח של Adobe, כ -40% מההכנסות של העסק מגיעות מלקוחות חוזרים, המייצגים רק 8% מכלל המבקרים.
לצורך ההקשר, נדרשים חמישה לקוחות חדשים כדי להשתוות לסכום שמוציא לקוח חוזר אחד בעסקה ממוצעת. 

האם הלקוחות הנוכחיים שלך מרוצים משירות הלקוחות שלכם? תמיד תצטרכו לחפש לקוחות חדשים, אבל לקוחות חוזרים הם אלה שראויים לתשומת לבכם ברגע זה כי הם יעזרו לכם לצמוח.

 

אולי יעניין אותך גם
תוכן לפוסטים איך לייצר תוכן מוצלח לפוסטים?   תסריט שיחה: טיפים לבנייה נכונה   אתגר תוכן אתגר 30 הימים לתוכן מוצלח

 

לסיכום,
גידול עסק קטן הוא אחד הדברים הקשים ביותר שתעשו בחייכם. זה לוקח זמן, וזמן הוא הדבר היחיד שלעולם לא יהיה לנו מספיק ממנו. 

אנו מעריכים את הזמן שלכם, ולכן אנו רוצים לספק לכם משאבים שיעזרו לכם לצמוח.
כמו, שירות מענה אנושי של Woki לעסק. תתפלאו כמה השפעה יש לשירות מענה אנושי מצויין לצמיחת העסק שלכם.