עסקים בקורונה: 3 הטעויות שגורמות לכם להפסיד עכשיו כסף

בעלי עסקים בקורונה שרוצים לשרוד או אפילו להצליח לשגשג בתקופה הזאת, מבינים שהם חייבים עכשיו לחשוב מחוץ לקופסא, להתאים את עצמם, להסתגל למצב החדש ולתת מענה מקצועי מושלם לכל לקוח. כך הופכים את הפונים לעסק שלכם ללקוחות משלמים

עם כל ההגבלות שיש בתקופת הקורונה על העסקים בישראל: אסור לפתוח את המשרדים, אסור לקבל קהל, אסור להצטופף, אסור לקיים ישיבות, אסור להיפגש עם העובדים – יש דבר אחד שאף בעל עסק לא יכול עכשיו להרשות לעצמו – אסור לו לאבד לקוחות פוטנציאלים.

כל פנייה חדשה שמגיעה היום לעסק ולא נכנסת מיד לתהליך מסודר של קליטת לקוח חדש, היא בזבוז יקר ומסוכן, שבמיוחד בתקופה הזאת – עלולה אף להכריע את גורלו של העסק. בזמן שמסביב עסקים בקורונה נכנעים לנגיף מבחינה כלכלית ונסגרים בזה אחר זה, בעלי עסקים שרוצים לשרוד ואפילו להצליח לצמוח בתקופה הזאת, מבינים שהם חייבים לחשוב מחוץ לקופסא, להתאים את עצמם, להסתגל למצב החדש – ולתת מענה מקצועי מושלם לכל ליד. 

"משאירים כסף על הרצפה"

אז איך מצליחים גם לנצח את כלכלת הקורונה וגם להילחם בהצלחה על כל לקוח? 

חשוב! הנה 3 הטעויות שגורמות לעסק שלך להפסיד בתקופת הקורונה:

  1. מי מטפל בך ? למענה הראשוני לשיחת הטלפון של הלקוח הפוטנציאלי יש חשיבות מכרעת. עסקים רבים נותנים לפניות מענה ראשוני לא מיידי, או לא מספק – דבר שמשדר מיד חוסר מקצועיות וגורם ללקוח לעבור למתחרה.

    אף אחד לא רוצה לקנות מעסק שהוא צריך לרדוף אחריו: הלקוח מרגיש שאם זה כך בשלב ההצטרפות, מי יודע מה יהיה כשיצטרך שירות לאחר המכירה? במקרה כזה, גם אם יחזרו אליו לאחר מכן – הסיכוי שהוא ירכוש את המוצר נמוך הרבה יותר.

    כל אחד יודע שבברזל צריך להכות כשהוא חם. עומס העבודה והלחץ במשרד גורמים לכך שעוד ועוד שיחות טלפון עלולות לא להיענות, לא חוזרים אל הלקוח הפוטנציאלי במהירות וגרוע מכל – לא קולטים אותו כלל במערכת. המחקרים האחרונים בעולם השיווק מצביעים על חלון זמן של שעתיים מרגע הפנייה של הלקוח, שבו קיים פוטנציאל מקסימלי לסגור איתו בהצלחה את העסקה, לפני שהוא "מתקרר" ומאבד עניין.    

בנוסף, הנתונים מראים שגם כשמשיבים ללקוח בזמן, 70% משיחות מהמכירה הראשוניות עדיין לא מסתיימות בסגירת העסקה ויש צורך בשיחות Follow Up נוספות כדי להצליח למכור ללקוח החדש. במיוחד בתקופה הזאת, כאשר יש עובדים בחל"ת ועל בעל העסק רובצות מטלות רבות שהוא לא מתמודד איתן בשגרה, עסקים רבים מפספסים את שיחות ה-Follow Up, לא חוזרים אל הלקוח לשיחה נוספת ופשוט "משאירים כסף יקר על הרצפה".

עסקים בקורונה - נציגת שירות עונה לטלפון

  1. חצי עבודה – כדי להעניק מענה מושלם, מהיר ומקצועי לכל פנייה, יש צורך לגייס עובדים חדשים, להכשיר אותם, לשלם להם משכורת קבועה ולדאוג להם לתנאי עבודה ושכר הולמים. אבל גם כשבעל העסק משלם לעובד משכורת עבור משרה מלאה, ברור לכולם שעדיין יש שעות רבות שבהן העובד אמנם נמצא במשרד, אבל לא ממש עובד.

    אין עובד שלא יוצא להפסקה, מדבר בטלפון, מתעסק עם הנייד שלו, מנהל פה ושם שיחה אישית, או  שיחת חולין עם החברים לעבודה, יוצא לשירותים, לוקח לעצמו הפסקות סיגריה וקפה, מעביר סתם זמן מת ועוד. בעל העסק משלם עבור עבודה ברוטו, אבל בפועל מקבל רק זמן נטו.
    במיוחד עכשיו, כשגיוס עובדים קבועים מאתגר ומכביד מאד על העסק, בעלי עסקים חייבים לפעול ביצירתיות וגמישות ולהיעזר בפתרונות חכמים של שירות מענה חיצוני מתקדם, כדי לצמצם את ההוצאות, להתייעל ולשלם עבור זמן השיחות נטו – אך ורק על הדקות שבהן הלקוחות הפוטנציאלים מקבלים מענה.

  2. הכי יעיל – אם בעבר עסקים נאלצו להסתפק בשירות מענה חיצוני מיושן שרק קיבל עבורם את השיחות ואז העביר להם רשימה של פרטי הפונים, היום קיימים בשוק שירותי מענה חיצוני מהדור החדש שעונים לא רק לשיחות אלא גם לערוצי הדיגיטל של העסק. בנוסף הם מציעים גם מגוון גדול של שירותים מתקדמים וייחודיים שמאפשרים להם לטפל בלקוח – ממש כמו עובד של העסק. אם כבר שירות חיצוני, חייבים אחד כזה שמעניק בהצלחה מענה שלם לכל לקוח. 

בזמן קורונה וגם בשיגרה מומלץ לבחור בשירות מענה חיצוני שלם אקטיבי ויוזם שיודע לחבר את כל הקצוות וכולל מערך של נהלי עבודה מוקפדים (זמן מענה מהיר ביותר, איכות מענה שכוללת תסריטי שיחה מפורטים) וחשוב מכל – נהלי חזרה ללקוח ועבודה פרו אקטיבית ושיחות Follow Up למעקב וסגירת עסקאות בהצלחה.

הכירו את Woki, שירות מענה אנושי שלם היחיד בישראל – נשמח לדבר ולהציג בפניכם את מגוון הפתרונות החכמים והמשתלמים שלנו, שמתאימים בדיוק לעסק שלכם. במיוחד עכשיו, "אל תשאירו כסף על הרצפה" והפכו כל פנייה לעסק שלכם ללקוח משלם.

צרו קשר עכשיו ונוכל להתאים לכם פתרון יעיל ואיכותי עבור העסק שלכם.